Boleča resnica o garanciji na ribiške škornje

V prejšnjem blogu (MUHARJI, POZOR: na kaj paziti pri izbiri muharskih škornjev?; za ogled klikni tukaj) smo pisali o kakovosti ribiških škornjev. Dotaknili smo se štirih ključnih dejavnikov, na katere moramo paziti še pred nakupom. Danes gremo korak dlje in razkrivamo pasti, ki so nam jih nastavili proizvajalci škornjev. Obvezno preberi, saj boš s tem prihranil precej denarja in živcev.

Tale zapis smo izdelali na podlagi lastnih dobrih in slabih izkušenj, ki smo jih imeli ali jih še imamo s kakovostjo izbranih ribiških škornjev. Glede na naš pregled dostopnih podatkov – do marsikaterega izmed njih je dejansko zelo težko priti! – smo naredili kratko ter, upamo, jedrnato in razumljivo analizo, ki je doslej pri nas ni naredil še nihče: TOČNO kakšno garancijo dobi ribič pri določenem proizvajalcu in kje so hakeljci, na katere moraš paziti. Teh tako imenovanih hakeljcev pa ni malo!

O garanciji

Garancijo daje proizvajalec, prodajalec ali drug ponudnik, ki želi poudariti kakovost izdelka. V utopičnem svetu z njo povemo, da je izdelek vreden zaupanja in da se nanj lahko zanesemo, prav tako pa, da v primeru težav z izdelkom ne bomo ostali sami, ampak nam jih bodo pomagali razreševati proizvajalci, prodajalci ali drugi ponudniki. Sliši se super, kajne? Resnica žal ni tako rožnata.

Ali sploh vemo, kaj je to garancija?

Garancija je v osnovi vrsta obljube, ki jo daje proizvajalec ali podobna stranka kupcu glede stanja izdelka, ki ga prodaja. Nanaša se tudi na pogoje in situacije, v katerih bodo opravljena popravila ali zamenjave, če izdelek ne deluje, kot je bilo prvotno opisano ali predvideno.

V Sloveniji opredeljuje garancijo Zakon o varstvu potrošnikov, in sicer v 4. delu v členu 15b. O njej pove naslednje:

“Garancija je vsaka obveznost, ki jo podjetje prevzame do potrošnika in s katero se zaveže, da potrošniku brezplačno popravi ali zamenja blago, vrne kupnino ali zagotovi drugo sredstvo, kadar blago ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu.”

Pa vendar ni namen tega informativnega sestavka, da bi se v pravnem smislu spuščali v podrobnosti dogovora med prodajalcem in ribičem, zato raje poglejmo, kaj smo izvedeli tekom naše preiskave – kakšno garancijo ponujajo proizvajalci na ribiške škornje, ki jih dobimo v domačih trgovinah.

Kakšno garancijo dobi v Sloveniji ribič, ko kupi ribiške škornje?

Seveda nas je zanimalo, kam dajemo svoj denar. In rezultati so zanimivi.

Poskušali smo jih prikazati v tabelarični obliki, a to popolnoma žal ni mogoče, ker pri deležu ponudnikov enostavno nismo mogli priti do podatkov, ki smo jih želeli pridobiti in obravnavati.

Tabela (POZOR: zaradi obsežnosti podatkov v njej jo spletna stran odreže, zato za ogled celotne vsebine tabele podrsajte desno ali levo!):

GuidelineHartHOTFLYOrvisPatagoniaScierraSimmsTaimenVision
Trajanje garancije (oglaševano)2 leti2 leti2 leti (od tega 1 leto karkoli se zgodi)Doživljenjska*Doživljenjska*Ni podatka1 leto1 leto1 leto
Vračilo nerabljenihNi podatka**Ni podatka**90 dni60 dniNi podatka**Ni podatka60 dni14 dniNi podatka**
Garancija in popravilo, če je napaka zaradi materiala ali izdelaveNi popolnega podatka, poštnino krije kupecNi podatka2 leti brezplačno, poštnino krije kupec1 leto, nato 60 EUR, poštnino krije kupecDoživljenjsko**, brezplačno, poštnino krije kupecNi podatka1 leto, nato 60 EUR, poštnino krije kupec1 leto, nato 40 EUR, poštnino krije kupec1 leto brezplačno, poštnino krije kupec
Lokacija popravilatujinatujinaSLOVENIJAtujinatujinaNi podatkatujinatujinatujina
*Pozor: ne na vse modele, popoln odgovor Patagonie še čakamo
**Po Zakonu o varstvu potrošnikov verjetno 14 dni v trgovino nakupa

Garancije pri vseh zgoraj omenjenih proizvajalcih modelov škornjev (mimogrede, primerjali smo modele podobnega cenovnega oziroma kakovostnega razreda!) se nanašajo na material in izdelavo, ne na obrabo, ki je posledica napake pri uporabi ali shranjevanju škornjev. Pri uporabi škornjev moramo upoštevati navodila proizvajalca in ne postopati kar po svoje.

Razlike med izdelki, ki jih lahko opazimo v tabeli in ki so POMEMBNE za ribiča, se nanašajo na:

  • resničnost oglaševane garancije (pri doživljenjski dejansko ŽAL ne gre za dejansko doživljenjsko garancijo, ampak je ta odvisna od modela, prav tako stranka nosi strošek poštnine itd., nič ni brezplačno, …),
  • lokacijo popravila in s tem povezanimi (skritimi) stroški pošiljanja ribiških škornjev ter posledično na hitrost obravnave. (Vezano na to pride v poštev tudi problematika komunikacije: če se pogovarjamo z osebo v Sloveniji je vse skupaj veliko enostavnejše kot pri dolgotrajni komunikaciji z neznano osebo v tujini.) Menimo, da je obravnava v Sloveniji hitrejša in ugodnejša za ribiča kot obravnava v tujini.
Kaj naj stori kupec?

Zanimivo vprašanje, ki pa je dejansko zelo enostavno. Racionalni kupec naj sledi izsledkom vsaj treh povpraševanj. Nikar naj ne kupuje na slepo, o čemer smo namignili že v prejšnjem blogu, ki govori o tem, na kaj paziti pri izbiri muharskih škornjev.

Ribičem predlagamo, da izberejo škornje, katerih morebitno popravilo bodo opravili v Sloveniji, saj si bodo v primeru težav s tem močno olajšali celotno komunikacijo, pospešili in konec koncev tudi pocenili storitev.

Želimo vam uspešno izbiro ribiških škornjev!

Foto: Unsplash

Uredništvo

Ribiskekarte.si je prvi in edini spletni servis za nakup ribiških dovolilnic v Sloveniji!

7 thoughts on “Boleča resnica o garanciji na ribiške škornje

  • pri 18:29
    Permalink

    Muharski ribiški škornji z neoprenskimi nogavicami in moj pogled uporabe le-teh.

    Tudi sam relativno veliko muharim skozi leto, tja do 30 lovnih dni, kar pomeni stati po več ur v vodi do kolen ali celo do stegen. Odvisno od vodotoka. Prej sem imel dolga leta PVC škornje, ki so bili v redu, sicer sem jih lahko hitro oblekel ali slekel, posušil in so zdržale številne obremenitve. Edina težava teh škornjev je bila, da v vročih dneh hitro “zašvicaš” in si potem moker od znotraj, kar sicer med ribolovom niti ne opaziš, pač pa šele potem, ko jih slečeš.
    Na priporočilo prijatelja sem pred korono nabavil nove muharske hlače z neoprenskimi nogavicami Whychwood, kar se mi je zdelo za nek denar dobra rešitev. Zaradi prepuščanja neoprenskih nogavic, sem tako te hlače opustil in se nato odločil za nakup novih Hotfly Superb Alpine Diver V2 škornjev, ki so relativno dražji, a ne najdražji med javno znanimi proizvajalci. Po dveh letih uporabe moram priznati, tudi zaradi prave svetovane velikosti zame, so hlačni škornji še vedno obstojni, ne puščajo in so super za vzdrževanje. Res je, da sem se z njimi že dvakrat popolnoma okopal v vodi, a razlog so bile spolzke skale, kjer sem prečil in moja neprevidnost brodenja v globoki vodi. Dobre plati teh škornjev so: neoprenska gamaša, ki dobro stisne in objame spodnji del čevlja, da voda težje pronica v notranjost čevlja (vsak čevelj ima seveda luknjice za izpust vode), material taslan, ki je ustrezno raztegljiv (+- nekaj milimetrov), kar omogoča lažje brodenje po vodi. Vgrajene naramnice so prilagodljive in čvrsto držijo zgornji del hlač, vgrajena je prozorna vrečka za shranjevanje telefona (primerno za manjše tel. aparate velikosti do 6″), zgornji del se da z naramnicami fiksirati tako, da ostajajo v spuščenem položaju škornji čvrsto do pasu (koristi poleti, ko smo v manjši globini in ne potrebujemo celotne dolžine hlač), material se relativno hitro suši, predvsem pa ob pravilni uporabi (obvezno se priporoča uporaba majice v zgornjem delu in tanjših oprijetih dihajočih podhlač v spodnjem delu) ribič ni “zašvican” z notranje strani. Posebno pozornost je po navodilih proizvajalca potrebno nameniti tudi shranjevanju. Hlače po vsaki uporabi pred tem v tekoči vodi speremo (pred zimsko shrambo jih doma operemo s čisto vodo), pustimo na zraku, da se posušijo (pozor, ne puščati na soncu), potem se shranijo nekje v garaži, v kleti, kjer ni pretirane vlage tako, da se jih obesi in da zrak kroži od zunaj in znotraj (ne jih zložiti nazaj v škatlo!). Po dveh letih uporabe je edina stvar, ki jo opažam, počasno odlepljanje spojev na neoprenskih nogavicah, a po občutku, mora lepljeni spoj držati še vsaj kakšno leto ali dve. Če primerjam ceno s kakovostjo je 400 eur veliko oz. najdražja naložba v muharsko opremo (vsaj pri meni), a sem dobil za ta denar odličen občutek hoje po vodi, premikanju med vejami, med skalami in med drugimi ovirami in tako ostanem vedno suh. Seveda sem moral dodatno primakniti k ustrezni dihajoči majici in podhlačam, a te se ne obrabijo tako hitro, zato se investicija hitro povrne. Med ribolovom v zimskih obdobjih ali v res hladnih vodah priporočam nakup volnenih nogavic do stegen (to je res super) ali vsaj dodatnih bombažnih hlač (brez žepov), ki se jih obleče kar čez podhlače. S tem dobimo boljšo izolativnost pred mrazom oz. mrzlo vodo. Tudi, ko se bo življenjska doba iztekla, jih bo mojster Andrej verjetno uspel pokrpati za nek soliden evro, preden bi se ponovno odločal o nakupu takih ali pa naprednejših muharskih hlač z neoprenskimi nogavicami. Še to. Priporočam nakup ustrezno kvalitetnih čevljev, ki morajo biti vsaj eno številko večji od običajne velikosti noge (zaradi neoprenske nogavice in dodatnih volnenih nogavic). Čevlji so na podplatu lahko polepljeni s filcem ali gumirani s kovinskimi tungsten čepki, ki preprečujejo drsenje na mastnih tleh (alge, lapor, itd.). Dober čevelj bo dolgo služil samo tako, da se ga po končanem ribolovu vedno splakne s čisto vodo, odstrani vložke, očisti mivko, pesek, tujke ter dobro posuši (ne na direktnem soncu) in pravilno shrani, da se zračijo. Postaviti mokre čevlje nekam v klet, kjer je že tako preveč vlage povzroči, da bodo čevlji hitreje propadali, kar bo klicalo k nakupu novih, ki pa tudi niso tako poceni. Če z ribiško in vsako drugo opremo delamo profesionalno, jo na koncu očistimo ter pravilno shranimo, nam bo služila v uporabi lahko še dolgo vrsto let.

    Odgovori

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja