Boleča resnica o garanciji na ribiške škornje

V prejšnjem blogu (MUHARJI, POZOR: na kaj paziti pri izbiri muharskih škornjev?; za ogled klikni tukaj) smo pisali o kakovosti ribiških škornjev. Dotaknili smo se štirih ključnih dejavnikov, na katere moramo paziti še pred nakupom. Danes gremo korak dlje in razkrivamo pasti, ki so nam jih nastavili proizvajalci škornjev. Obvezno preberi, saj boš s tem prihranil precej denarja in živcev.

Tale zapis smo izdelali na podlagi lastnih dobrih in slabih izkušenj, ki smo jih imeli ali jih še imamo s kakovostjo izbranih ribiških škornjev. Glede na naš pregled dostopnih podatkov – do marsikaterega izmed njih je dejansko zelo težko priti! – smo naredili kratko ter, upamo, jedrnato in razumljivo analizo, ki je doslej pri nas ni naredil še nihče: TOČNO kakšno garancijo dobi ribič pri določenem proizvajalcu in kje so hakeljci, na katere moraš paziti. Teh tako imenovanih hakeljcev pa ni malo!

O garanciji

Garancijo daje proizvajalec, prodajalec ali drug ponudnik, ki želi poudariti kakovost izdelka. V utopičnem svetu z njo povemo, da je izdelek vreden zaupanja in da se nanj lahko zanesemo, prav tako pa, da v primeru težav z izdelkom ne bomo ostali sami, ampak nam jih bodo pomagali razreševati proizvajalci, prodajalci ali drugi ponudniki. Sliši se super, kajne? Resnica žal ni tako rožnata.

Ali sploh vemo, kaj je to garancija?

Garancija je v osnovi vrsta obljube, ki jo daje proizvajalec ali podobna stranka kupcu glede stanja izdelka, ki ga prodaja. Nanaša se tudi na pogoje in situacije, v katerih bodo opravljena popravila ali zamenjave, če izdelek ne deluje, kot je bilo prvotno opisano ali predvideno.

V Sloveniji opredeljuje garancijo Zakon o varstvu potrošnikov, in sicer v 4. delu v členu 15b. O njej pove naslednje:

“Garancija je vsaka obveznost, ki jo podjetje prevzame do potrošnika in s katero se zaveže, da potrošniku brezplačno popravi ali zamenja blago, vrne kupnino ali zagotovi drugo sredstvo, kadar blago ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu.”

Pa vendar ni namen tega informativnega sestavka, da bi se v pravnem smislu spuščali v podrobnosti dogovora med prodajalcem in ribičem, zato raje poglejmo, kaj smo izvedeli tekom naše preiskave – kakšno garancijo ponujajo proizvajalci na ribiške škornje, ki jih dobimo v domačih trgovinah.

Kakšno garancijo dobi v Sloveniji ribič, ko kupi ribiške škornje?

Seveda nas je zanimalo, kam dajemo svoj denar. In rezultati so zanimivi.

Poskušali smo jih prikazati v tabelarični obliki, a to popolnoma žal ni mogoče, ker pri deležu ponudnikov enostavno nismo mogli priti do podatkov, ki smo jih želeli pridobiti in obravnavati.

Tabela (POZOR: zaradi obsežnosti podatkov v njej jo spletna stran odreže, zato za ogled celotne vsebine tabele podrsajte desno ali levo!):

GuidelineHartHOTFLYOrvisPatagoniaScierraSimmsTaimenVision
Trajanje garancije (oglaševano)2 leti2 leti2 leti (od tega 1 leto karkoli se zgodi)Doživljenjska*Doživljenjska*Ni podatka1 leto1 leto1 leto
Vračilo nerabljenihNi podatka**Ni podatka**90 dni60 dniNi podatka**Ni podatka60 dni14 dniNi podatka**
Garancija in popravilo, če je napaka zaradi materiala ali izdelaveNi popolnega podatka, poštnino krije kupecNi podatka2 leti brezplačno, poštnino krije kupec1 leto, nato 60 EUR, poštnino krije kupecDoživljenjsko**, brezplačno, poštnino krije kupecNi podatka1 leto, nato 60 EUR, poštnino krije kupec1 leto, nato 40 EUR, poštnino krije kupec1 leto brezplačno, poštnino krije kupec
Lokacija popravilatujinatujinaSLOVENIJAtujinatujinaNi podatkatujinatujinatujina
*Pozor: ne na vse modele, popoln odgovor Patagonie še čakamo
**Po Zakonu o varstvu potrošnikov verjetno 14 dni v trgovino nakupa

Garancije pri vseh zgoraj omenjenih proizvajalcih modelov škornjev (mimogrede, primerjali smo modele podobnega cenovnega oziroma kakovostnega razreda!) se nanašajo na material in izdelavo, ne na obrabo, ki je posledica napake pri uporabi ali shranjevanju škornjev. Pri uporabi škornjev moramo upoštevati navodila proizvajalca in ne postopati kar po svoje.

Razlike med izdelki, ki jih lahko opazimo v tabeli in ki so POMEMBNE za ribiča, se nanašajo na:

  • resničnost oglaševane garancije (pri doživljenjski dejansko ŽAL ne gre za dejansko doživljenjsko garancijo, ampak je ta odvisna od modela, prav tako stranka nosi strošek poštnine itd., nič ni brezplačno, …),
  • lokacijo popravila in s tem povezanimi (skritimi) stroški pošiljanja ribiških škornjev ter posledično na hitrost obravnave. (Vezano na to pride v poštev tudi problematika komunikacije: če se pogovarjamo z osebo v Sloveniji je vse skupaj veliko enostavnejše kot pri dolgotrajni komunikaciji z neznano osebo v tujini.) Menimo, da je obravnava v Sloveniji hitrejša in ugodnejša za ribiča kot obravnava v tujini.
Kaj naj stori kupec?

Zanimivo vprašanje, ki pa je dejansko zelo enostavno. Racionalni kupec naj sledi izsledkom vsaj treh povpraševanj. Nikar naj ne kupuje na slepo, o čemer smo namignili že v prejšnjem blogu, ki govori o tem, na kaj paziti pri izbiri muharskih škornjev.

Ribičem predlagamo, da izberejo škornje, katerih morebitno popravilo bodo opravili v Sloveniji, saj si bodo v primeru težav s tem močno olajšali celotno komunikacijo, pospešili in konec koncev tudi pocenili storitev.

Želimo vam uspešno izbiro ribiških škornjev!

Foto: Unsplash

Uredništvo

Ribiskekarte.si je prvi in edini spletni servis za nakup ribiških dovolilnic v Sloveniji!

14 thoughts on “Boleča resnica o garanciji na ribiške škornje

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja