Uporabni vozli pri muharjenju sulca, ščuke in drugih velikih plenilk
Vozli so pri ribolovu ključnega pomena. Poleg vabe in osnovne opreme zagotavljajo trdnost in omogočajo ribiču uspeh. Pri muharjenju uporabljamo načeloma več vozlov kot recimo pri osnovnem beličarjenju. V tokratnem blogu bomo pregledali nekatere najpomembnejše, ki se vam jih res splača naučiti.
Najprej poglejmo zvezne vozle backinga, vrvice, predvrvice in trnice. Kasneje se bomo posvetili tudi naveznemu vozlu, torej vozlu, s katerimi na trnico namestimo umetno muho. Ker se sestavek dotika ribolova plenilk, ki dosegajo tudi večje dimenzije, predvidevamo močnejšo, tršo opremo in laks oziroma vrvico, ki zdrži obremenitev večje ribe, težke 10 ali 15 kg, pri somu celo več.
Zakaj znanje vozlov
Z vozli povezujemo stvari in jih pritrdimo na osnovno stvar tako, da zdrži obremenitev. Pri ribolovu so vozli, ki so vezni člen, izjemnega pomena. Znanje vozlov je tako pomembno kot ribiška etika, poznavanje opreme, vode in rib. Brez znanja vozlov bomo bosi v situaciji, ki jo najbolj cenimo, to je pri utrujanju velike ribe.
Učenje vozlov je zanimivo, hkrati pa ne vzame veliko časa. Vadimo lahko na kavču pred televizorjem, med pavzo v šoli ali službi in celo ko v restavraciji čakamo na kosilo. Pomembno je tudi, da znanje izdelovanja vozlov redno osvežujemo. Pri vadbi izdelave vozlov uporabimo različne materiale in različno debele vrvice.
Zvezni vozli
Slovenci imamo zelo lepo ime za skupino vozlov, ki nekaj povezujejo. Dr. Korošec jih je poimenoval zvezni vozli. Uporabimo jih vedno, ko želimo spojiti backing in muharsko vrvico, muharsko vrvico in predrvico ter predvrvico in trnico.
Povezovanje backinga in muharske vrvice: to najlažje in najhitreje naredimo z uporabo t.i. Albrightovega vozla. Albrightov vozel lahko s pridom uporabimo tudi za povezovanje pletene vrvice s fluorokarbonsko (pred)vrvico (t.i. shockleader). Ta vozel je idealen za povezovanje vrvic iz dveh različnih materialov in različnih debelin. Pri izdelavi pazimo, da vzamemo dovolj dolgo zanko vsake vrvice in da pred izdelavo končnega vozla spoj navlažimo (najpogosteje s slino).
Zakaj sploh uporabimo backing oziroma podvrvico? Zato, ker dolžina muharske vrvice ni neomejena in ker bomo pri muharjenju sulca, ščuke in drugih velikih plenilk naleteli tudi na zelo velike in težke primerke, ki nam bodo s kolesca pogosto odvili celotno dolžino osnovne vrvice.
Povezovanje muharske vrvice in predvrvice: to najlažje in najzanesljivejše pripravimo s konstrukcijo spoja “vozel na vozel”. Zadeva deluje tudi pri “klasičnem” muharjenju, kjer so ulovljene ribe bistveno krajše, lažje in šibkejše kot pri ribolovu velikih plenilk. Vozel na vozel lepo nalega in ne povzroča poškodb posamezne vrvice ali laksa tudi pri večjih obremenitvah.
Glede na to, da imajo muharske vrvice navadno že končno zanko, izdelamo zanko le na spojnem delu predvrvice. To naredimo s t.i. perfection loop, popolno zanko. Nato le povežemo zanko z zanko in dobili bomo eleganten, a hkrati izjemno močan spoj muharske vrvice in predvrvice. Pripravljeni smo na metanje; spojiti moramo le še predvrvico in trnico, o tem pa pišemo v naslednjem odstavku.
Povezovanje predrvice in trnice: če bomo lovili ščuko z jekleno predvrvico, bomo njo in predvrvico najenostavneje povezali z že opisanim Albrightovim vozlom. Dva kosa laksa, torej predvrvico iz laksa in trnico iz laksa bomo najbolje povezali s t.i. klenovim vozlom (angl. blood knot). Gre za zahtevnejši, a izjemno močan in zanesljiv vozel pri vseh srednjih debelinah laksov.
Navezni vozel
Za razliko od zveznih vozlov, ki nekaj povezujejo, so navezni vozli tisti, ki omogočajo povezavo umetne muhe ali umetne vabe na vrvico, laks oziroma trnico.
Za navezovanje muhe na trnico lahko uporabimo navadni jezerkin ali lipanov vozel, ki je močnejši od jezerkinega. Priporočamo pa vam uporabo odprtega vozla, ki ga angleško govoreči imenujejo non-slip knot. Uporabimo ga lahko na trnici iz laksa, fluorokarbona in celo pletene vrvice.
Zakaj uporabiti ta vozel? Predvsem zato, ker se bo ob njegovi uporabi umetna muha – potezanka v vodi obnašala bolj naravno, ne bo tako trzala, ampak bo naravneje dihala, delovala in vabila k prijemu.
Več zanimivih vozlov, ki niso nujno ribiški, najdete v knjižnici 101knots.com.
Katere ribiške – muharske vozle pa najraje uporabljaš ti? Sporoči nam v komentar spodaj 👇 Dober prijem ti želi ekipa RibiskeKarte.si!
Foto: arhiv RK